2023 September. Berättar om nya boken Design för Engagerat Lärande i Podcasten Lära från Lärda.
Lyssna på avsnittet här:https://larafranlarda.com/design-for-engagerat-larande/
Ny forskningsstudie: Covid-19 och lärarnas omställning till distansundervisning [New research study: Covid-19 and teachers’ transition to distance learning] Ifous, March, 2020.
Studenter får ångest av coronaisoleringen [Students get anxiety from the corona isolation]
Universitetsläraren, April, 2020. https://universitetslararen.se/2020/04/23/studenter-far-angest-av-coronaisoleringen/
Att bli sedd och bekräftad viktigast för engagemang i klassrummet [Being seen and affirmed most important for engagement in the classroom] Skolporten, September, 2020.
Eleverna efterlyser tillgänglighet [The students call for accessibility] Pedagog Malmö, November, 2020.https://pedagog.malmo.se/artiklar/snabb-omstallning-till-digital-undervisning-for-gymnasieskolor-och-vuxenutbildningen-under-corona/
Satsar på att utveckla den digitala undervisningen [Focuses on developing digital teaching]
City of Malmö, January, 2021. https://malmo.se/Aktuellt/Artiklar-Malmo-stad/2021-01-15-Satsar-pa-att-utveckla-den-digitala-undervisningen.html
En metaanalys av internationell forskning om nätbaserad undervisning i skolan under pandemin [A meta-analysis of international research on online teaching in schools during the pandemic] SkolaHemma, October, 2021. https://www.skolahemma.se/en-metaanalys-av-internationell-forskning-om-natbaserad-undervisning-i-skolan-under-pandemin/
Lockdown schooling: research from around the world shows reasons to be hopeful [Nedstängd skolgång: internationall forskning från hela världen ger hopp] The Conversation, January, 2022. https://theconversation.com/lockdown-schooling-research-from-across-the-world-shows-reasons-to-be-hopeful-174714
Global emergency remote education in secondary schools during the COVID-19 pandemic: a systematic review. [Global nöddistansutbildning i gymnasieskolor under covid-19-pandemin: en systematisk översikt] UNESCO, January, 2022. https://education4resilience.iiep.unesco.org/index.php/resources/2021/global-emergency-remote-education-secondary-schools-during-covid-19-pandemic